Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

zondag 22 april 2012

R-E-S-P-E-C-T


De lente is altijd de opening van een nieuwe interessante resem van belevenissen. Er klinkt weer vogelgezang, de zon die heerlijk schijnt en ik herleef zelf ook weer na een lange winterslaap, of is het eerder een sluimerstand?
In ieder geval is de lente ook een seizoen van nieuwe, goede voornemens. Om een of andere reden zie ik dan plots heel wat nieuwe joggers de revue passeren. Grappig is dat ik ze meestal een keer of drie zie en dan nooit meer. Ik gniffel dan ook vaak licht cynisch, iedere keer zo’n groentje passeert. Voor diegene die blijven komen, heb ik echter veel respect. Het leuke bij hen is dat je vooruitgang ziet. Neem nu Kathleen, zij begon deze lente met lopen. Toen ik haar de eerste keren zag, gniffelde ik zoals altijd. Ik zag ze puffen, ze liep met lome passen en ze liep rood aan bij het minste blokje lopen. Toen ik echter zag dat ze plichtsgetrouw drie keer per week bleef passeren, zag ik echt een vooruitgang. Al gauw pufte ze een pak minder en kon ze best lang aan een stuk doorlopen. Haar gezicht trok niet langer grimassen en na enkele weken zag ik zelfs dat ze er van genoot. Het was ook pas op dat moment dat het me opviel hoe mooi ze is. Overduidelijk een vrouw met karakter (en daar hou ik wel van), die zich helemaal bikini-klaar wil maken voor de zomer. Zeg nu zelf, welk mannelijk wezen kan aan zo’n vrouw weerstaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten