Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

zaterdag 21 juli 2012

Hallo, zomer?


Kan bijna niet geloven dat ik vier maanden geleden jubelde dat de lente was begonnen, want nu lijkt het al zo ongelooflijk hard herfst… En de zomer? Die hebben we gewoon overgeslagen! Ik zou m’n blaadjes alweer willen loslaten, maar ik probeer ze bij mij te houden. Weet ook niet echt of ik me dit jaar voldoende ga kunnen voortplanten.. Het is een vreemd en onzeker jaar weersgewijs. En ja, dan voel ik me wat van m’n sap. Staat er nog iets te gebeuren? Ik weet het niet. Maar dat er iets gaande is, merk ik wel. Zou onze aller-moeder-aarde het misschien beu zijn? Ik hoop het van niet, want het is hier zo slecht nog niet. De rust van m’n bos, de gezelligheid van ons dorp, het prachtige zachte zanggeluid van de vogeltjes. Het leven is mooi, lieve aarde, dus geef het nou niet op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten