Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

zondag 19 augustus 2012

De aanstekers


Vaak hebben vrouwen die op m’n bankje plaatsnemen van die enorm grote handtassen bij waar ze allerlei rommel in meedragen.
Misschien moet ik hier eventjes eerst een randopmerking maken. Het zit namelijk zo dat ik absoluut geen vrouw-onvriendelijke boom ben. In tegendeel! Vrouwen zijn veel beter in staat sommige essenties van dit leven te begrijpen dan mannen, die – zo heb ik van horen zeggen – vaak maar aan één ding denken (ik ben nog aan het uitzoeken wat dat dan juist is). Ik heb ook niets tegen mannen, voor wie dat nu zou denken. Ik vind mensen gewoon vreemd, ongeacht hun geslacht. Wow! Rijmende boom on fire! Misschien moet ik me ook eens aan gedichten gaan wagen…
Ok, nee, de vrouwen (want mannen hebben er doorgaans geen) en hun handtassen dus. Onlangs namen Valerie en Jasmine plaats op m’n bankje, duidelijk uitgeput door de zinderende hitte.
‘Heb jij misschien verfrissende doekjes bij?’ vroeg Jasmine aan Valerie, die duidelijk de grootste handtas bij had. Daarop begon Valerie heel haar handtas uit te laden. Een flesje water, een tasje vol make-up, twee deo’s, een gsm, portefeuille, agenda, een boek, een stel kaarten, een opblaasbaar hoofdkussen, een plastic zak, een topje, vier balpennen, drie lippenbalsems en drie aanstekers. ‘Hmm… Nee, geen doekjes,’ meldde ze toen ze de bodem bereikt had. Jasmine trok haar schouders op. ‘Jammer’, zei ze amper geïnteresseerd en toen: ‘Valerie, jij rookt toch niet, of wel?’ Valerie keek op. ‘Nee, dat weet je toch.’
‘Ik vroeg het me gewoon af, met drie aanstekers en zo.’
‘Ja, als er een hete kerel op mij af komt en om een vuurtje vraagt, dan moet ik dat toch kunnen aanbieden, of niet soms?’ reageerde ze vurig.
Jasmin trok grote ogen. ‘Meen je dat nu?’ aan haar toon kon ik horen dat ze het maar een beetje vreemd vond. Ik vond het zelf ook nogal ver gezocht. Met vuur mag je niet zomaar sollen, zeker niet in een bos! En ok, ik weet dat het gedoe tussen mannen en vrouwen nogal een hot issue is, maar persoonlijk vond ik het wat te ver gaan.
Ondertussen puilde de handtas weer lekker uit met alle spullen die ze er terug in gepropt hadden, begon Valerie over een geweldig mooie handtas die ze de vorige dag gekocht had en werd er over de aanstekers geen woord meer gezegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten