Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

zaterdag 26 oktober 2013

Zeg NEE tegen de herfst!



Nee! Ik heb er geen zin meer in! Altijd maar diezelfde sleur, hetzelfde gedoe. Dit jaar ga ik m’n bladeren niet te laten vallen! Ik houd ze koppig vast, uit protest!
Waarom moeten wij, bomen, ieder jaar opnieuw moeite doen om bladeren aan te maken in de lente, om ze dan weer doodleuk te moeten laten vallen in de herfst? Neen zeg ik! Ik doe niet meer mee! Het zal niet makkelijk worden, mijn strijd tegen de natuur, maar de maat is vol! Het is tijd voor een duidelijk signaal! Mochten er dus andere loofbomen zijn die deze oproep lezen: doe mee! We werken hard genoeg om deze wereld van zuurstof te voorzien, en wat krijgen we er voor in de plaats? Inderdaad, geen druppel water! Zeg dus NEE tegen de herfst! Men zegge het voort. Dank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten