Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

vrijdag 22 juni 2012

Vergankelijk


Soms kan de waarheid plots op je vallen. Je weet niet van waar het komt, maar plots is het daar en kan je er ook niet meer omheen.
Zo stond ik vanmiddag met m’n kruin in de zon te genieten, zoals op iedere mooie dag met zon; rustig wat water opslorpen, blaadjes wat meedeinend op de wind, je kent dat wel. En toen plots trof het me. De gedachte: Leopold, je wordt oud. Niet gewoon oud, maar echt stokoud. Ik denk dat mensen het gespensioneerd of zoiets zouden noemen… Ik moet zeggen, dat besef raakte me wel. De vergankelijkheid van het bestaan. Ja, zelfs bomen ontsnappen er niet aan. Misschien leef ik wel vijf keer zo lang als de gemiddelde mens, dan nog is mijn bestaan niet voor eeuwig. En dat is vreemd om te beseffen. Ik zal niet eeuwig verhalen kunnen vertellen. Jammer! Natuurlijk, ik blijf bloggen tot ik er bij neerval, zoveel is zeker! Ja, echt, met deze blog beginnen, was de beste beslissing die ik ooit genomen heb in mijn honderden jaren bestaan. Ik vind het ook geweldig leuk dat sommige van m’n trouwe lezers me nu eens een bezoekje komen brengen, dat waardeer ik echt! Vooral omdat jullie me naar waarde kunnen schatten en echt naar me kijken, zoals verlichte mensen dat doen.
Deze namiddag zijn er trouwens twee gemeentemannen langsgekomen en hebben de gele paddenstoelen van mijn stam afgekapt. Nu ligt het als een gele paddenstoelenbrij aan m’n wortels. Of dat nu echt een verbetering is, is nog maar de vraag. Natuurlijk nu zuigen die parasieten alvast geen leven meer uit me, en blijft er meer voor mezelf over. Ja, het leven is kostbaar, net zoals een bos. Ga er voorzichtig mee om en geniet er vooral van!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten