Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

woensdag 6 juni 2012

Weer meer weer?


Zoals het in de natuur gaat, heb ik in juni vaak zeer weinig slaap. Het blijft dan licht tot na tienen en de vogeltjes wekken me vaak al rond ’n uur of vier in de ochtend. Aan hun soort gezang kan ik bijna altijd perfect voorspellen wat voor weer het zal worden, wat me dan goed of slecht gebladerd kan maken.
Het gebeurt vaak dat ik voorbijgangers over het weer hoor praten (om een mij nog mysterieuze reden is dat trouwens een van de meest populaire gespreksonderwerpen bij mensen). Ik hoor ze dan vaak compleet verkeerde uitspraken over het weer doen, die van ene Frank Deboosere zouden komen. Ik vraag me af wie dat zou zijn en of hij ooit al langs mij gepasseerd is. Ik zou hem namelijk graag eens vertellen dat hij de beukennoot veel te vaak mis slaat. Ik zou hem dan ook zeer graag een opleiding geven in ‘natuur-lezen’ en hem de echte kneepjes van het vak aanleren, zodat hij de mensen nooit meer op een verkeerd been zou zetten, weersgewijs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten