Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

maandag 1 oktober 2012

Wereldbezinningsdag



Het wordt weer herfst. Tijd dus om te bezinnen en daarna los te laten. Bezinnen doe ik dan over de afgelopen zomer. Dat hij al bij al genomen nog niet zo slecht was. Ik heb menig dag staan puffen van de warmte en heb danig veel water uit de grond opgezogen, om zo te kunnen groeien. Nu komt dan weer de tijd om het allemaal los te laten. Bladeren en vruchtjes, het is goed geweest, ga nu maar. Er afscheid van nemen om het de kans te geven om op zichzelf te groeien.
Ja, de herfst doet me duidelijk nadenken. Het zou misschien ook niet zo slecht zijn, mochten de mensen dat ook ieder jaar doen. Een dag per jaar waarin ze hun eigen zijn overschouwen, afstand doen van de dingen die ze niet meer nodig hebben, om zo zichzelf verder te kunnen ontplooien. Geloof me, ik weet dat het niet makkelijk is om afscheid te nemen, maar je leert er zoveel uit… Zo vind ik het erg schrijnend om te zien hoe Chantal hier wekelijks voorbij me wandelt. Enkele jaren geleden heeft haar toenmalige vriend haar verlaten voor iemand anders. Chantal kon het niet verkroppen. Ze passeerde hier dagelijks met rooddoorlopen ogen, licht gesnik en ze zag er zelfs wat grauw uit. Vaak hoorde ik haar ook mompelen dat ze hem terug wou. Ze kon of wou zich niet verzoenen met het feit dat hij weg was en het maakte haar diep ongelukkig. Jammer genoeg is het nog steeds zo. Hoewel haar ex ondertussen gelukkig getrouwd is met die andere vrouw, hoopt Chantal nog steeds dat hij terugkomt. En dat maakt me droef. Mocht ze er nu eens rustig een dag over kunnen bezinnen, zou het haar dan geen nieuwe inzichten opleveren?
En zij is maar 1 van de vele gevallen die ik hier zie passeren die wel eens nood zouden kunnen hebben aan zo’n bezinningsdag. Waarom niet meteen gaan voor een Wereldbezinningsdag? 24u lang integraal bezinnen. Wie weet tot welke waarheden de mensheid dan zou komen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten