Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

donderdag 25 oktober 2012

Het heeft weer gewoestijnzand



In m’n leven ben ik al met menig weerverschijnsel in contact gekomen: regen, hagel, onweer, sneeuw, hittegolf en zelfs een tornado, zoals u onlangs reeds kon lezen.
Eerder deze week werd ik weer geconfronteerd met een minder frequent verschijnsel. Het woestijnzandde weer eens. Een heel subtiel en vreemd gegeven omdat je het niet echt voelt terwijl het plaats vindt. Het is pas wanneer het gedaan is, dat je merkt bedekt te zijn met een laagje stof en zand. Warm zand, dat wel, met een zonnige boodschap. Het deed me wegdromen. Hoe heerlijk zou het zijn om in de woestijn een boom te zijn? Heel der dagen volle zon. Natuurlijk, ik zou de regen ook wel missen… Maar toch, zoveel zonovergoten dagen dat ze daar hebben. Het zijn gelukzakken, de palmbomen en cactussen onder ons! Wij, beukenbomen, moeten het doen met vier seizoenen om te kunnen overleven. Driewerf helaas! Ik weet ook wel dat ik er niets aan kan doen, dat men mij zo maar niet meer verplant, maar zou het eens niet fijn zijn van voor 1 dag te doen alsof je een ander soort boom was? Mensen doen dat toch ook, zo af en toe. Dan verkleden ze zich en doen alsof ze iemand anders zijn. Dat wil ik ook invoeren voor bomen! Dan zou ik dit jaar kiezen om een mangrove te zijn, of toch een palmboom, of misschien een kastanjeboom? Ja, een kastanjeboom en dan de Richard van hier iets verderop imiteren. Met zijn pronkerige uitstraling van: ooh, mijn vruchten zijn toch groter dan die van u. De snotter! Hij staat hier begot nog maar amper tweehonderd jaar.
Nu ik er over nadenk, zo een dag per jaar doen alsof je een ander soort boom bent, ik zou mezelf er wel mee kunnen amuseren…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten