Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

woensdag 26 februari 2014

De meest bezochte boom van het park



Woehoew! Ik heb weer plaats om te groeien! Begin deze week zag ik enkele gemeentewerkmannen een grote, eiklelijk oranje woonwagen hier neer planten. Het was de voorboden van enkele grootse werken in het bos. Het was dan ook even spannend toen ik ze met de kettingzaag mijn richting zag uitkomen. Gelukkig waren het mijn minder gezonde buren die er aan moesten geloven. Nu heb ik weer lekker veel plaats om te groeien en mijn doel te bereiken! Ik besef het, het is het gegeven van dood en brood, maar zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Het komt ook goed uit voor het doel dat ik aan mezelf gesteld heb. Ik heb besloten dat ik, kost wat kost, de beroemdste boom van het bos ga worden! Je zou denken dat dit niet moeilijk kan zijn, gezien mijn status als enige bloggende boom in de wereld, maar daar heb je het mis! Mijn grootste aardsrivaal is die nutteloze Sequoia, een inwijkeling die zonder de burggraaf LĂ©onard du Bus de Gisignies hier nooit geweest zou zijn! Het frustrerende is dat hij er nooit moeite voor heeft moeten doen om zo populair te worden. Iedereen was het er meteen over eens dat ze nog nooit zo’n coole boom hadden gezien en die status blijft hij tot op heden behouden, de nietsnut! Hij heeft zelf een plaatsje in de geschiedenistijdlijn op de website van het park, met foto! Dat gaat er over, want eigenlijk is het gewoon een dikke, vette den, de janet!
Ja, je mag gerust zeggen dat ik jaloers ben op zijn status. Toch, als ik morgen de meest bezochte boom van het bos wordt, heb ik dat ten minst aan mezelf en mijn harde werk te danken! Ik trek ten strijde!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten