Over mezelf

Hallo daar! Voor zij die hier voor de eerste keer komen, even kort schetsen wie ik ben. Ik ben Leopold, de eerste en enige bloggende beukenboom. Soms ben ik een echte oude bromboom en soms zo enthousiast als een pasgeboren stekje. Doel van deze blog: mensen eens door een andere bril naar de wereld en de natuur laten kijken. Geniet er van!
Natuurlijke groeten,
Leopold

woensdag 23 mei 2012

Dag van het park


27 mei, Dag van het park. Geweldig. Weer zo’n dag verzonnen door de mens om iets voor 1 dag in de aandacht te zetten. Iets dat eigenlijk alle dagen in de aandacht zou moeten staan: de natuur. Ben het te weten gekomen omdat de mannen van de gemeente hier daarstraks wat aan het harken waren en ze hadden de radio opstaan. Toen plots een reclamespotje passeerde, waarin een boom reclame maakte voor de dag van het park. Echt zo een boom die per se in de aandacht wilt staan. Bah, daar krijg ik het nu echt van, zie! Zo’n media geile boom die zich wil laten horen, maar geen inhoud heeft. Een leegboom, zo noem ik het!
Om dan nog maar te zwijgen over de dag zelf. Sta echt niet op al die mensen te wachten die eens voor de gelegenheid naar het park gaan komen. Het is zo geforceerd, want ’t is de dag van het park, dan moeten we zeker eens een kijkje gaan nemen. Grmbl! En natuurlijk dat de mannen van de gemeente dan vandaag al stonden te harken, want het park moet er plots op z’n best uitzien. Nee, het is te gemaakt voor mij, mensen komen dan niet omdat ze willen, maar omdat het zo hoort. Misschien is dat wel een van die menselijke kantjes die ik nooit zal begrijpen. Iets doen omdat het zo hoort. Nee, ik doe datgene waar ik goed in ben. Zuurstof aanmaken, observeren en reflecteren.
In dat opzicht, ik besef het, biedt zo’n dag van het park ook vele mogelijkheden voor mij. Er zullen immers vele mensen passeren met verhalen en roddels, maar over het algemeen vind ik het veel leuker om mensen te zien passeren die ik ken. Op die manier hebben de verhalen veel meer betekenis voor me.
Maar goed, ik klink nogal pessimistisch en dat met zo’n schitterend weer. Komaan Leopold, denk ik dan, herpak jezelf. Et voila!
Tot zondag 27 mei, de dag van het park!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten